Tyrvää Liiga

Tyrvää Liigan säännöt

1.      Yleistä

Nämä säännöt koskevat Tyrvää Petanque ry:n järjestämää Duppeli-sarjaa.

Sarjalle valitaan ylläpitäjä joka huolehtii tulosten ja pisteiden ylläpidosta ja mahdollisista aikataulumuutoksista. Sarjapeleihin sovelletaan petanquen hyväksyttyjä sääntöjä.

2.      Ylläpitäjä

Ylläpitäjä valitaan seuran hallituksen kokouksessa yleisen ehdokasasettelun mukaan. Ylläpitäjällä on toimivalta hylätä tai hyväksyä joukkueita, pelaajia ja otteluohjelmaa koskevat muutokset.

3.      Sarjaan ilmoittautuminen ja maksut

Sarjaan ilmoittaudutaan kahden hengen joukkueissa ja sarjamaksu on 10€ / joukkue. Ilmoittautuminen tulee suorittaa 25.10.2018 mennessä.

Joukkueelle on ilmoitettava nimi ilmoittautumisen yhteydessä. Ilmoittautuminen on sitova ja koskee koko sarjaa (sis. syys- ja kevätkierrokset) . Joukkueen jäsenet, numero ja nimi sarjassa pysyy samana koko kilpailukauden.

4.      Pelitapa

Pelitapa on kaksinkertainen sarja, josta syys- ja kevätkaudella pelataan täysi sarja.

Pelikierrokset pelataan torstaisin, kaksi peliä kerralla. Huilikierrokset mahdollisia. (varapäivä sunnuntai).

Pelit pelataan ilman aikarajaa.

Mikäli joukkue on estynyt pelaamaan virallisena pelikierrospäivänä, on varapäivä seuraava sunnuntai. Pelin ehdoton takaraja on kuitenkin että pelin on oltava pelattu ennen seuraavan virallisen pelikierrospäivän pelejä. Mikäli peliä ei pystytä tällöinkään järjestämään, niin virallisena alkuperäisenä pelipäivänä estynyt joukkue tuomitaan häviämään 13-7. Muutoksesta ja tuloksesta tulee ilmoittaa ylläpitäjälle.

4.1   Tulokset ja pisteet

Joukkue saa voitosta yhden pisteen. Jos kahdella joukkueella on saman verran voittoja (pisteitä), määrää sijoituksen heidän kahden keskinäisen ottelunsa tulos. Jos kolmella tai useammalla joukkueella on saman verran pisteitä, lasketaan näiden joukkueiden keskinäisten otteluiden annettujen ja saatujen pelipisteiden erotus.

Sarjan voittaja on eniten pisteitä kerännyt joukkue. Palkintona kiertopalkinto.

4.2 Varapelaaja

Jos joukkueen jäsen sairastuu tai on muuten estynyt osallistumasta sovittuna pelipäivänä, joukkue voi esittää ylläpitäjälle varapelaajaa. Varapelaaja ei saa olla jonkun toisen sarjaan osallistuvan joukkueen jäsen. Osallistuvan joukkueen molemmat pelaajat eivät yhtäaikaisesti voi olla varapelaajia.

OSALLISTUMINEN ON MAKSETTAVA 25.10.2018 MENNESSÄ