Vammala Open 2013

Siikasuolla pelattiin 26. Vammala Open

Tyrvää Petanque järjesti jo vankaksi perinteeksi muodostuneen Vammala Open -petanque turnauksen siikasuolla 29.6.2013. Turnaus oli yksi suurimpia petanque tapahtumia tänä vuonna, ja paikalla olikin runsaasti pelaajia. Pelipareja oli yhteensä 39, muunmuassa loimaalta, tampereelta, raumalta, helsingistä ja porista.

Osa joukosta oli jo kuulapelin konkareita, mutta joukkoon mahtui myös ensikertalaisia. Nuorin pelaaja oli iältään 14 vuotta, kun taas vanhin kuulataituri oli ehtinyt jo 84:n vuoden ikään. Tyrvää Petanquen talkoilla tehdyillä ulkokentillä pyöri siis hyvinkin monipuolinen ja hyväntuulinen joukko.

Tyrvääläiset olivat tänäkin vuonna panneet parastaan, ja ulkona komeili suuria telttoja, joiden alle rakennetuilla penkeillä ja pöydillä oli hyvä nauttia seuran järjestämää keittolounasta, syödä grillimakkaraa tai nauttia vastapaistetuista muurinpohjaletuista hillon kera. Teltat paikalle sponsoroivat Raceman service, M-Korte ja Tapio Joutsen.

Perinteen mukaan tapahtumassa palkittiin kaikki osallistujat, ja jälleen olivat seuran jäsenet keräneet ahkerasti paikallisilta- ja lähi-yrityksiltä palkintoja, joita saatiin avokätisesti. Suuressa sponsoritaulussa komeili kirjava määrä logoja ja tarroja tukemassa suurta tapahtumaa.

Vammala Open mestarit 2013
Ilpo Vuorinen ja Jukka Salonoja (TYR)